کد خبر: 1217672
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
چیزی که در فضای سیاسی قابل مشاهده هست این است که از هر کدام از طیف‌های مختلف سیاسی کشور مانند اصول گرایان، اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان در این انتخابات چهره داریم. 
عبدالله مرادی مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با فارس، گفت: در حوزه احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توان گفت به هر حال زمان فعالیت سیاسی احزاب زمان انتخابات است که از ماه‌های گذشته جنب و جوش و فعالیت احزاب را شاهد بودیم و وارد گفتگو‌های سیاسی بین خودشان شده‌اند. مرادی افزود: به نظر می‌رسد آن چیزی که در فضای سیاسی قابل مشاهده هست این است که ما از هر کدام از طیف‌های جدی مختلف سیاسی کشور مانند اصول گرایان، اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان در این انتخابات چهره داریم و در حوزه‌های مختلف از این جهت حضور دارند. 
مرادی درباره فضای رقابتی موجود در انتخابات گفت: به نظر کاملاً فضای رقابتی در کشور وجود دارد طبیعی هم هست بالاخره مجموعه‌هایی که اصول گرا هستند معتقدند اصل انتخابات یک اصل اساسی در نظام مردم سالاری است و کسانی هم که اصلاح‌طلب هستند معتقدند انتخابات یک حرکت اصلاحی و تحولی است و هیچ کدام نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند. مرادی در خصوص میزان مشارکت تصریح کرد: طبق نظر سنجی‌های تخصصی که اتفاق افتاده است رقم مشارکت نسبت به دوره‌های قبل، هم افزایشی است و هم روند نسبت به بازه‌های زمانی صعودی است. 
 
حزب ندا: به جبهه اصلاحات  انتقادات جدی داریم
سخنگوی حزب ندای ایرانیان در خصوص برخی تحلیل‌ها در مورد جدا شدن حزب ندا از جبهه اصلاحات گفت: حزب ندای ایرانیان با وجود انتقادات جدی که به جبهه اصلاحات دارد همچنان عضو این جبهه سیاسی است و بنای جدا شدن از آن را ندارد. 
سعید نورمحمدی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اگر نقدی به رویکرد‌های جبهه اصلاحات داریم، باید تلاش کنیم از درون آن را اصلاحی کنیم، اظهار داشت: نمی‌شود که به اصلاح قدرت سیاسی باور داشته باشیم ولی درون جریان خودمان به دنبال اصلاح نباشیم و برخورد‌های قهری انجام دهیم. همان طور که نمی‌شود قائل به گفتگو با امریکا باشیم ولی گفتگو با جریانات رقیب و نهاد‌های حاکمیتی را رها کنیم. سخنگوی حزب ندای ایرانیان در خصوص برخی تحلیل‌ها در مورد جدا شدن حزب ندا از جبهه اصلاحات گفت: حزب ندای ایرانیان با وجود انتقادات جدی که به جبهه اصلاحات دارد همچنان عضو این جبهه سیاسی است و بنای جدا شدن از آن را ندارد. نورمحمدی تأکید کرد: حزب ندای ایرانیان، و احزاب کارگزاران و اعتماد ملی بنای جدایی از جبهه اصلاحات را ندارند. 
 
مشارکت در انتخابات بازدارندگی پایدار تولید می‌کند
مردم با مشارکت در انتخابات، انواع توطئه‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان کشور را به امنیت تبدیل می‌نمایند ومشارکت آن‌ها در انتخابات، بازدارندگی پایدار تولید می‌نمایند. 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در حاشیه آیین بزرگداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی، «مردم پایه» است و به همین دلیل همه ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا، مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند. وی تصریح کرد: مردم ما برای تأمین امنیت کشورشان شهدای عزیزی تقدیم کرده‌اند و خون شهدای امنیت، مخصوصاً شهدای حادثه تروریستی کرمان، سطح امنیت جامعه ما را ارتقا می‌دهد و دل‌ها را به سمت صندوق‌های انتخابات هدایت می‌کند. خطیب گفت: مردم عزیزما، با مشارکت در انتخابات، انواع توطئه‌ها، فتنه‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان کشور را به امنیت تبدیل می‌نمایند و مشارکت آن‌ها در انتخابات، بازدارندگی پایدار تولید می‌کند، مردم می‌دانند که مشارکت در انتخابات امنیت‌زا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار